Protest kibiców i transparent przeciwko Friedkinowi

Kibice w social mediach manifestują swoje niezadowolenie ze zwolnienia Mourinho. Część osób poszła o krok dalej i swoje zdanie wyrażają za pośrednictwem transparentów, które uderzają w zarząd Romy.

fot. © asroma.com

Między kibicami Romy a zarządem coś się złamało, pisze Gianluca Lengua w Il Messaggero. Zwolnienie José Mourinho i zatrudnienie Daniele De Rossiego, bez żadnego wyjaśnienia, dezorientuje społeczność, która reaguje silnym niezadowoleniem wyrażanym w mediach społecznościowych, radiu i na ulicach.

Tak, ponieważ w pobliżu centrum treningowego Trigoria, konkretnie przy via Laurentina, na bilbordzie umieszczono zdjęcie amerykańskiego przedsiębiorcy z napisem „Friedkin out”.

fot. © forzaroma.info

To bezprecedensowe od czasu, gdy Teksańczyk przejął klub w 2020 roku od byłego właściciela Pallotty. Krytyka nie kieruje się w stronę byłego kapitana, który przyjął umowę na sześć miesięcy wartą 500 tysięcy euro, aby pomóc klubowi w trudnościach, ale raczej przeciwko manewrowi wykorzystania symbolu klubu do uciszenia społeczności. Powszechne zdanie sugeruje, że De Rossi został wybrany nie ze względu na jego umiejętności trenerskie, ale jedynie dlatego, że nie byłby krytykowany nawet w przypadku niepowodzeń. Prawdopodobnie to prawda, ale ludzie to zauważyli i złość spadła na prezesa. Jednocześnie klub zdawał sobie sprawę, że żaden średnioznany trener nie pracowałby spokojnie po Mourinho. I przede wszystkim nikt nie akceptowałby sytuacji, jaką De Rossi znalazł w Trigorii, z niezadowolonymi zawodnikami, wygasającymi kontraktami i kontuzjami.

To niezadowolenie może być wyrażone również w sobotę na Stadio Olimpico przeciwko Veronie. Nie są wykluczone transparenty przeciwko zarządowi i protesty przeciwko Friedkinowi. Jednak dla De Rossiego, stadion, który będzie pełen, zareaguje tylko brawami. Od kolejnych meczów wyprzedane bilety mogą pozostać jedynie miłym wspomnieniem, chyba że ceny wrócą do popularnych jak półtora roku temu. Stojące miejsce na Curva Sud na mecz Roma-Inter 10 lutego kosztuje 70 euro, a Tevere parterre 110. Protesty już się rozpoczęły: „Niesprawiedliwe koszty dla przeciętnej Romy bez Mou”.

Komentarze

Komentarze są wyłączone dla archiwalnych wpisów.

  • samber
    18 stycznia 2024, 11:11

    No cóż, czas Mou co prawda się skończył, ale trzeba było spokojnie zaczekać na wygaśnięcie kontraktu jak to było z Fonsecą. Myśleli że postawią na szalach wagi Mou i De Rossi, a tymczasem kibice się na to nie zgodzili i postawili Mou i Friedkin. I wygląda na to że wolą Mou.

  • majkel
    18 stycznia 2024, 11:20

    Zwolnili Mourinho i co "Friedkin out", "Friedkin świnia" (ulotki rozrzucane pod Trigorią) bilety nagle zrobiły się za drogie, "niesprawiedliwe koszty dla przeciętnej gry" xD Fajnie to podsumował Rafał Stec: "Niektórzy woleliby przegrywać z Mourinho niż wygrywać z kimś innym". Teraz dopiero zobaczymy na kogo przychodzili kibice, na Mourinho, czy na Romę. Ale odpowiedź chyba już znam. Nawet jak graliśmy regularnie w LM, gdy mieliśmy w składzie Alissona, Nainggolana, Salaha, Tottiego, De Rossiego, za którymi tak wszyscy tęsknią, to wyprzedany stadion był świętem. Żeby tak było, musiała przyjechać Barcelona, albo Bayern na LM. Także w dupie mam takich kibiców :)

    • RomanoItaliano
      18 stycznia 2024, 11:25

      A ja myślę, że tu rozchodzi się tylko o to, że kibice w Rzymie całej winy nie upatrywali w trenerze. Nawet ten tekst „ De Rossi znalazł w Trigorii, z niezadowolonymi zawodnikami, wygasającymi kontraktami i kontuzjami.” oprócz niezadowolonych zawodników to trener nie ma wpływu na kontuzje i kontrakty. Oczywiście frytki zrobiły co trzeba było zrobić ale czy będzie lepiej? Nasza sytuacja po tym sezonie będzie jeszcze gorsza – stary Smalling, Lukaku odejdzie, Llorente odejdzie, Spinnazzola odejdzie, kristansen odejdzie. Nawet LM nam nic nie da bo hajs pójdzie na długi. Jesteśmy w czarnej d….

    • Luke
      18 stycznia 2024, 11:31

      No ale były o tym dyskusje na stronie, czy kibice przychodzą na stadion dla Jose czy nie, i podkreślam jak było kiedyś wspomniane, dyskusje nie dotyczyły tego, czy to ma sens i że lepiej jest nie mieć wyników z Mou przy miłości kibiców niż mieć wyniki z innym trenerem bez ich miłości tylko czy występuje konkretna sytuacja. Ciężko było racjonalnie wytłumaczyć dlaczego kibice przychodzili na stadion pomimo brzydkiej gry i kiepskich wyników w lidze, ale przychodzili.

    • majkel
      18 stycznia 2024, 11:33

      Ale jakiej winy w trenerze? Widziałeś przez te 2,5 roku chociaż jeden, najmniejszy tranpsarent, cokolwiek, uderzające w Mou? Przecież ciągle była gadka o tym, jakich on to beznadziejnych piłkarzy ma. Non stop powtarzał to na konferencji, że lepszą kadrę ma nawet Fiorentina. No super sposób na podbudowanie morali zespołu. Kibice w to uwierzyli. Uwierzyli, że mamy beznadziejny skład, a Józek jest zajebisty. I teraz wielki płacz i lament. Fanatycy Mourinho, a nie kibiice Romy. Ten człowiek wyprał niektórym mózgi. A że italiańce są podatni na kierowanie się emocjami i brak racjonalnego myślenia, to efekt mamy jaki mamy.

    • mold
      18 stycznia 2024, 11:40

      majkel zgadzam się w 100%, wstawcie sobie w miejsce Mourinho Maślaka czy innego mniej populistycznego gościa i ci fanatycy Mourinho za taką grę i wyniki już dawno wywoziliby na taczkach Kaszkieta.

    • Misi
      19 stycznia 2024, 09:16

      z tym 'wygrywaniem z kim innym' to się wstrzymaj póki to rzeczywiście nastąpi

  • edemon
    18 stycznia 2024, 11:23

    Mało kto się spodziewał, że zwolnią go już teraz. Friedkiny zrobiły zakład, czy zadziała efekt nowej miotły i doczłapią do top 4. Swoją drogą lepiej potraktowali Fonsece, który akurat nie zasługiwał na wypełnienie kontraktu. Ja bym zostawił Mou do końca kontraktu i jedynie zakomunikował, że rozstajemy się bez względu na wynik i zapraszamy kibiców na ostatnie pól sezonu z Mou. Teraz jednak trzeba trzymać kciuki za drużynę i DDR a nie robić burdy, gdy nie wszystko stracone.

  • mold
    18 stycznia 2024, 11:38

    „ Powszechne zdanie sugeruje, że De Rossi został wybrany nie ze względu na jego umiejętności trenerskie, ale jedynie dlatego, że nie byłby krytykowany nawet w przypadku niepowodzeń”
    No to ma sporo wspólnego z Siwym jeżeli chodzi o ostatnią część zdania.

    Dla mnie jak już mają krytykować Friedkina to za to, że milczy, nie wyjaśnia co się dzieje, nie reaguje w mediach. Mówią, że gdyby nie Mourinho to nie byłoby w Rzymie Dybali i Lukaku. A ja napiszę że gdyby nie Friedkiny to nie byłoby w Romie Mourinho. To są właściciele, zainwestowali 900 baniek w ten klub, zatrudnili wielkiego trenera, dali mu spory komfort pracy (na tle rywali), 120 baniek na transfery i poprawa (o ile była) była marginalna. Za aspekt sportowy odpowiada trener, drużyna i dyrektor sportowy, celem nie było mistrzostwo, tylko powrót do LM, jakiś progres, a chyba każdy widział że stoimy w miejscu a w tym sezonie nawet się cofamy. Moim zdaniem w zeszłym sezonie było hańbą tego nie osiągnąć i nic dziwnego że stracili cierpliwość po najgorszym półroczu od 20-kilku lat.

    • majkel
      18 stycznia 2024, 11:45

      Di Marzio pisał, że Friedkiny chciały zwolnić Mourinho dwa razy: po finale w Budapeszcie i porażce 4-1 z Genoą, ale za każdym razem interweniował Tiago Grande Punto.

    • mold
      18 stycznia 2024, 11:55

      Jeżeli to prawda to też pokazuje, że nasi właściciele nie wpierniczają się z butami jeżeli chodzi o aspekt sportowy. Dają autonomię ludziom których zatrudniają, ale oczekują realizacji celów. Jak w każdej, zdrowej firmie. Oczywiście pytanie czy te cele są rozsądne? Awans do LM czy to jakiś niewiadomo jaki cel ? Oczywiście Mourinho i jego fanatycy muszą teraz twierdzić, że z taką kadrą to było niemożliwe i że Mourinho miał rację studząc nastroje. To bardzo wygodna pozycja ze strony najlepiej opłacanego trenera w lidze który przychodzi po Maslaku. „No co mam zrobić jak nie idzie nic zrobić?”. I mi się nie chce wierzyć, że Friedkiny rozmawiając z Siwym na początku, po kolejnych okienkach, słyszeli „nie damy rady wrócić do LM” i powiedzieli sobie „ok, spoko, 6 miejsce max, o masz tutaj Lukaku mamy nadzieję, że poprawisz wynik Maślaka o kolejny 1 punkt i będziemy zadowoleni”.

    • Luke
      18 stycznia 2024, 12:11

      Mold- krytykujmy Mourinho za rzeczy, które należy krytykować, chwalmy za rzeczy godne pochwały ale bądźmy obiektywni. Ciągle się tu Mou zarzuca, że dostał 120 baniek na transfery i komfort jakiego nie miał wcześniej żaden inny trener. Mourinho wydał w swoim pierwszym okienku 81-82 bańki bo dostał Shomurodova, Vinę, Patricio i Abrahama. Reszta kwoty to były transfery Fonseci, które zostały wliczone do okienka Jose. Transfermarkt pokazuje 17 baniek przychodów w okienku Mourinho, ale odpaleni zostali Under, Lopez, Florenzi, Olsen za 25 mln którzy zostali wliczeni w następne okienko ale odeszli w pierwszym Mou. Więc bilans Jose w pierwszym okienku to 40 baniek na minusie.
      Ogólnie czy jakby trenerem nie był Mourinho tylko inny trener i okienko wyglądałoby w sposób następujący: przychodzą Vina, Shomurodov, Patricio, Abraham, odchodzą: Dzeko, Lopez, Under, Florenzi, Olsen, C.Perez i inni przeciętniacy stwierdziłbyś, że było to potężne wzmocnienie zespołu godne poprawy wyników czy raczej takie okienko nie pozwalające na hurraoptymizm. Wyrzucając z zakupionych zawodników Abrahama, który był jedyną konkretną inwestycją to przy innym trenerze byśmy jebali zarząd i twierdzili że nawet Guardiola nie wskoczy na wyższy poziom po takim wzmocnieniu zespołu.
      Różne można mieć opinie na temat pracy Jose,ale stwierdzenie, że miał warunki pracy i wzmocnienia kadry jak żaden inny trener to przesada.

    • buker7
      18 stycznia 2024, 12:23

      @Luke – W przeszłości bywało że mieliśmy o wiele gorszych kopaczy a i tak jakimś cudem oglądanie meczów nie przypominało oglądania np. "Srbskiego filmu" gdzie po 30 sekundach człowiek ogląda przez palce, a po minucie ma ochotę przełączyć kanał bo psychika siada.

    • Luke
      18 stycznia 2024, 12:50

      Nie neguję tego, bo przecież oglądam mecze i gra jaką prezentował Mou była najbrzydsza odkąd kibicuję, ale to ciągle nie jest temat. Pewnie, że Mourinho powinien mieć lepsze wyniki w lidze. Wiadomo, że nawet z kadrą po Fonsece powinno się oczekiwać lepszych wyników od trenera, który nawygrywał się trofeów, i jak nieraz było wspomniane że Jose, który miał być mistrzem taktyki ekstra punktów nam nie przynosi swoimi pomysłami. Tu nikt nie ma wątpliwości. Tylko podkreślanie że Mou przewalił setki mln na transfery jest nieprawdą bo jest różnica pomiędzy przyszedł znany trener i nie osiągnął lepszych wyników niż poprzedni a przyszedł znany trener nie osiągnął lepszych wyników niż poprzedni ale wydał 200 baniek. W obu przypadkach oczekiwania nie zostały spełnione, ale w jednym przypadku chyba klub wychodzi gorzej niż w drugim?
      Ogólnie oceniam Jose na 5/10 bo trochę zrobił dobrze, dużo źle, ale ocena powinna się opierać na jakiś faktach, więc nie przypisujmy transferów jednego trenera drugiemu trenerowi.

  • buker7
    18 stycznia 2024, 11:40

    "Niesprawiedliwe koszty dla przeciętnej Romy bez Mou" – a wcześniej była "przeciętna Roma ale z Mou" i było cacy? :D To dokładnie obrazuje że "wirus Mou" był silniejszy niż początkowo zakładano i zarażonych jest dużo, dużo więcej.

    • Il capitano 10
      18 stycznia 2024, 15:52

      buker7 to Wy jesteście zarażeni wirusem anty mourinho.
      Każdy kto w jakikolwiek sposób broni Mourinho to zaraz wirus czy, że ślepo jest zapatrzony.
      Dla mnie też był do zwolnienia ale po sezonie, już mogli mu dać dograć do końca bo wątpię, że teraz DDR odmieni tą drużynę ale oby tak było. Mam nadzieję, że to ja się mylę, i okaże się, że Jose miał super drużynę bo teraz wszyscy odpalą i jeszcze będziemy walczyć z milanem o 3 miejsce.
      Ta drużyna była budowana jakby Pinto grał w FM.

  • mold
    18 stycznia 2024, 11:46

    W ogóle o czym my mówimy, Siwy po meczu z Bodo publicznie odstrzela kilku zawodników, zmniejsza ich wartość, czyni pracę Pinto trudniejsza, zamiast zrobić to po ich wypchnięciu. Po finale w LE narzeka na ileś tam ról które niby musi wykonywać w klubie, co dla mnie też było tematem zastępczym bo Roma przegrała finał i przegrała cały sezon. Natomiast sam Siwy chętnie dolewa podczas wywiadów oliwy do ognia, przecież on lubił i lubi być w centrum uwagi. No ale jak nie wyszedł sezon to nagle stało się to dla niego problemem.

  • Felek
    18 stycznia 2024, 14:01

    Nie wiem co biorą w tym Rzymie, ale powinni zmienić dilera :D

  • Omen
    18 stycznia 2024, 14:19

    Skoro przychodzili na stadion tylko dla Mou to sajonara. Swoją drogą tak krytykowany ruch Friedkinów odnośnie wyjęcia asa z rękawa w postaci Daniele jest swoją drogą genialny. Kibice czują się ograni przez Amerykanów a nie widzą jak byli ogrywani przez Mourinho. Osobliwe :) Jakoś mi ich nie żal.

    • buker7
      18 stycznia 2024, 14:28

      Szkoda tylko że Daniele jest w samym środku tej żałosnej wojenki. Ale tak to jest jak niektórzy zapominają komu powinni kibicować :/

    • Junkhead
      18 stycznia 2024, 17:17

      No właśnie, jak przychodzili na stadion dla Mourinho, to co im przeszkadzają ceny biletów? Przecież już nie muszą ich kupować. :)

  • irekxsoberxASR
    18 stycznia 2024, 17:02

    No to się zaczyna…protesty i za drogie bilety. Fakt że ceny nie sa niskie ani nawet średnie ale kilka dni temu nikomu to nie przeszkadzało

    • buker7
      18 stycznia 2024, 18:23

      Niech jadą za Mourinho i dalej mu kibicują skoro Roma im się znudziła. W czym problem? Może Napoli będzie trenował to blisko będą mieli. Na social mediach pajace też sie zawijają z profili związanych z Romą pisząc na koniec złowieszcze – „Byłem tu dla Mourinho, dlatego żegnam”. 😂 To wypieprzać… nikt za wami płakać nie będzie.

    • gulliverztezt
      18 stycznia 2024, 18:33

      Buker 100000% racji. Co to za kibice co kibicują trenerowi a nie klubowi. Oni tam są od dawna odklejeni.

  • Burdisso
    18 stycznia 2024, 18:23

    Zgadzam się z Luke i ił Calitano.. pisanie że wszystko przez Mourinho to przesada…tu każdy miał swoje 5 groszy.. friedkiny co nie potrafią się odezwać.. trenerzy plus Mourinho za treningi i wyniki.. piłkarze za partaczenie.. Pinto mimo że miał mega pod górkę.. ogólnie klub rozjebał już dawno Monchi.. i zanim się dobijemy to jeszcze pewnie potrwa.

  • gulliverztezt
    18 stycznia 2024, 18:41

    Za długo się męczyliśmy z tym trenerem. Bezjajeczna i nieefektywna gra, durne wymówki oraz zrzucanie winy na wszystkich ażeby tylko wytłumaczyć tę padakę spowodowały problemy psychiczne u wielu kibiców Romy. Niektórzy radzą sobie z tym lepiej i wiedzą, że gorzej już być nie może, ale są i tacy, dla których Roma bez Mou nie ma prawa bytu. Nawet mi ich nie żal 😉

  • samber
    18 stycznia 2024, 18:51

    Wszyscy wiemy jakim mistrzem manipulacji jest Mou. I teraz zrobił z siebie męczennika. Okazuje się, że tylko on kocha Romę i żyły sobie dla niej wyprówał, a Friedkin to sabotażysta. Cały Mou. A tak w ogóle to gdzie ostatnio Mou pracował dłużej niż u nas?

  • riss
    18 stycznia 2024, 19:03

    Plusy pracy Mourinho w Romie pełny stadion, kilku piłkarzy przyszło dla niego grać, kilku młodych wypromował, zdobył puchar i doprowadził do finału LE. Za to mu dziękuję bo coś dobrego po sobie pozostawił. Minusów jednak również zgromadził sporo: słaba pozycja w lidze trzeci sezon z rzędu, zajeżdżał piłkarzy pierwszego składu mało rotując składem z tego też tyle kontuzji, kilku piłkarzy wykluczył co spowodował ich drastyczny spadek wartości i brak zainteresowania potencjalnych nabywców. Uważam że formuła się kompletnie wyczerpała sam Jose stracił zapał do pracy, warunki miał jakie miał, wiedział na co się pisze, wiedział że kasa pusta i trzeba wyprostować FFP. Bez LM wyprostowanie finansów potrwa lata świetlne, dlatego jego celem numer jeden była LM. Trzy sezony nie zrealizował celu więc mu podziękowali. DDR na ostudzenie atmosfery kibiców dobry ruch, może coś ugra i awansujemy do LM, nie ugra to nikt mu głowy nie urwie. Daniele wie co robi, wie że wchodzi w trudnym momencie, ma ogromną szansę coś pokazać. Jak będzie zobaczymy, czas pokaże, sam ruch właścicieli dla mnie był jak najbardziej słuszny.

    • Luke
      18 stycznia 2024, 19:11

      Idealnie moje odczucia odnośnie pobytu Mou.
      Jeszcze do minusów bym zaliczył ciągłe kłótnie z sędziami w meczach o głupie wolne czy auty bo to było wkurzające, no i grę która była brzydsza nawet niż się spodziewałem, a wiedziałem że mecze się będzie ciężko oglądać i z grubsza tak trzeba ocenić Jose.

  • Il capitano 10
    18 stycznia 2024, 22:04

    Samber W jaki sposób Mourinho zrobil z siebie męczennika ?

  • Knursen
    18 stycznia 2024, 22:34

    Liczy się LM i kasa z niej, tu niestety Mou zawiódł i żadnego progresu nie było widać.

  • Marcin86
    18 stycznia 2024, 22:37

    Ale trzeba przyznać, że Mourinho to jakiś socjologiczny fenomen. Potrafił rozkochać w sobie tysiące ludzi, którzy ślepo wierzyli w każde jego słowo.