Oficjalnie: Adidas sponsorem AS Roma

AS Roma ogłosiła oficjalnie partnerstwo z marką Adidas.

fot. © asroma.com

AS Roma i adidas po raz kolejny współpracują w wyniku partnerstwa, dzięki któremu marka ze słynnymi trzema paskami będzie wyposażać każdą drużynę Romy (mężczyzn, kobiet, młodzieży i e-sport) od sezonu 2023-24.

Po raz pierwszy kolory Giallorossich zostały zaprezentowane na koszulce adidasa 19 kwietnia 1978 roku, kiedy drużyna pokonała na własnym terenie Veronę 2:1. Niecały miesiąc później, 7 maja 1978 roku, ukochany kapitan klubu Agostino Di Bartolomei trafił do siatki właśnie w tej koszulce. Inne znaczące postacie w historii Romy, takie jak Sergio Santarini i Giancarlo De Sisti, również nosiły tę stylową koszulkę.

W latach 1991-1994 adidas definitywnie podbił serca kibiców Romy, tworząc jedne z najpopularniejszych koszulek w historii.

To lata wielkiej pasji, pamiętnych spotkań i chwil wyrytych w rzymskiej wyobraźni, sezonów, w których niektórzy z najbardziej kochanych przez kibiców Romy piłkarzy będą nosić żółto-czerwone koszulki: Rudi Voeller, Thomas Haessler, Giuseppe Giannini, Abel Balbo , Ruggiero Rizzitelli, Aldair, żeby wymienić tylko kilku.

28 marca 1993 roku Francesco Totti postawił pierwszy krok w historii klubu w koszulce adidas, debiutując w Serie A podczas meczu Brescia-Roma.

Komentarze

Komentarze są wyłączone dla archiwalnych wpisów.

  • delvecchio
    3 lipca 2023, 10:37

    Oldschoolowo!

  • kubrikson
    3 lipca 2023, 10:43

    od kiedy w sprzedaży :d?

    • majkel
      3 lipca 2023, 10:46

      W czwartek podobno prezentacja koszulki. Sprzedaż ma rozpocząć się 21 lipca.

    • kubrikson
      3 lipca 2023, 11:03

      dzięki, dzięki

  • abruzzi
    3 lipca 2023, 11:59

    Ponoć rocznie 3,5 mln euro plus zyski ze sprzedaży, ale w tym przypadku mogą dojść nawet do maksimum 40%. Nike dawał tylko 1 mln za sezon plus bonusy, New Balance też około 3 mln euro, ale tam klub dostawał 15-20% od sprzedaży.

    • majkel
      3 lipca 2023, 12:13

      Gdzieś mi mignęło, że 5 mln. 3,5 to delikatnie mówiąc słabo. Komercyjnie mamy jedną z najlepszych pozycji wyjściowych. Potencjał koszulek przez symbolikę miasta i barwy stawia nas na asolutnym topie. Naprawdę niewiele trzeba by zrobić koszulkę, którą kupią nie tylko, ale też kolekcjonerzy. Za Nike w wielu zestawieniach najładniejszych kosuzlek mieliśmy wysokie miejsca.

      No, ale najważniejsze są wyniki. Sportowo to my mało znaczymy. Chociaż ostatnie wyniki w pucharach sugerują co innego, udawało się daleko zachodzić, ale ostatecznie zostaliśmy jedynie z LK.

      Skoro taka bieda ze sponsorami, to ja bym ponegocjował z Barillą. Skoro jest wysoki procent od sprzedaży, gdyby siadła ponownie na koszulce, sprzedaż mogłaby powędrować mocno w górę :v

    • Felek
      4 lipca 2023, 16:55

      Z tą Barillą to całkiem niegłupi pomysł, oczywiście z naszej perspektywy :D

  • abruzzi
    3 lipca 2023, 12:36

    Ile by nie było, to jesteśmy daleko za Interem, Juventusem i Milanem.
    Problem w tym, że medialność zyskuje się w Lidze Mistrzów, albo wygrywając Serie A. W ostatnim czasie kibiców i zainteresowanie Romą przyciągnęła wyłącznie osoba Mourinho, nie wygranie Ligi Konferencji czy finał Ligi Europy, bo to na arenie międzynarodowej mało znaczy, a sam Portugalczyk. Gdybyśmy to samo ugrali z Fonsecą, to na trybunach byłoby nadal 30-35 tys. ludzi. Zresztą Maślak był w półfinale Ligi Europy i nikogo to za bardzo nie zgrzało na arenie międzynarodowej. Poza tym Inter, Milan, Juventus, które mają od sponsorów technicznych 20 mln euro i więcej, zarobiły na tą markę kilkudziesięcioma latami triumfów, pucharów, finałów. My graliśmy w tym czasie sporadycznie w Pucharze Mistrzów/Lidze Mistrzów, w latach 90-tych mieliśmy identyczny marazm w Romie jak reprezentacja Polski w piłce kopanej. Mamy wiele lat do nadrobienia na arenie międzynarodowej, żeby wejść na wyższy pułap.
    Sportowo jak widać nikt się nie rzuca z ogromnymi ofertami na naszych piłkarzy i nawet z Ibanezem jest problem. Poza tym ta umowa z Adidasem była już chyba z rok temu dogadana. Mój ulubiony przykład to Dessers. Najlepszego strzelca Ligi Konferencji zgarnęło… Cremonese.
    Jak byliśmy w półfinale Ligi Mistrzów, to od razu przyspieszyli podpisanie umowy z Qatar Airways, żeby tylko pojawiło się na koszulkach, bo był ogromny fun z półfinałem CL. To tak jak z tymi premiami. Za wyniki sportowe zarobiliśmy 30 mln euro z finału Ligi Europy, a Inter 110 mln za finał Ligi Mistrzów. Przechodząc już do tematu premii. To teraz się mówi, że do klubowego Mundialu 2025 będzie ustalany ranking z Ligi Mistrzów, z trzech sezonów poprzedzających tą imprezę i na tej podstawie pojedzie tam 12 ekip z Europy. Za sam start kluby mają otrzymać po 50 mln euro, a zwycięzca nawet 150 mln. Ci, co wejdą odjadą dodatkowo innym, a jak tak będą rzeczywiście wyłaniane te drużyny, to wątpię, że się tam znajdziemy.

    Od tygodni w Europie mówi się tylko o City. Oprócz kibiców West Hamu i Sevilli nikt nie porusza tematu, że oni coś wygrali.

  • Ariel
    3 lipca 2023, 20:15

    A jak wygląda sprawa z Digitalbits, dalej mamy z nimi umowę? Myślicie, że Toyota powędruje na meczówki?

  • Ravi
    3 lipca 2023, 22:04

    Ciekawy jestem 3 strojów