AS Roma ogłosiła oficjalnie partnerstwo z marką Adidas.
AS Roma i adidas po raz kolejny współpracują w wyniku partnerstwa, dzięki któremu marka ze słynnymi trzema paskami będzie wyposażać każdą drużynę Romy (mężczyzn, kobiet, młodzieży i e-sport) od sezonu 2023-24.
Po raz pierwszy kolory Giallorossich zostały zaprezentowane na koszulce adidasa 19 kwietnia 1978 roku, kiedy drużyna pokonała na własnym terenie Veronę 2:1. Niecały miesiąc później, 7 maja 1978 roku, ukochany kapitan klubu Agostino Di Bartolomei trafił do siatki właśnie w tej koszulce. Inne znaczące postacie w historii Romy, takie jak Sergio Santarini i Giancarlo De Sisti, również nosiły tę stylową koszulkę.
W latach 1991-1994 adidas definitywnie podbił serca kibiców Romy, tworząc jedne z najpopularniejszych koszulek w historii.
To lata wielkiej pasji, pamiętnych spotkań i chwil wyrytych w rzymskiej wyobraźni, sezonów, w których niektórzy z najbardziej kochanych przez kibiców Romy piłkarzy będą nosić żółto-czerwone koszulki: Rudi Voeller, Thomas Haessler, Giuseppe Giannini, Abel Balbo , Ruggiero Rizzitelli, Aldair, żeby wymienić tylko kilku.
28 marca 1993 roku Francesco Totti postawił pierwszy krok w historii klubu w koszulce adidas, debiutując w Serie A podczas meczu Brescia-Roma.
Komentarze
Oldschoolowo!
od kiedy w sprzedaży :d?
W czwartek podobno prezentacja koszulki. Sprzedaż ma rozpocząć się 21 lipca.
dzięki, dzięki
Ponoć rocznie 3,5 mln euro plus zyski ze sprzedaży, ale w tym przypadku mogą dojść nawet do maksimum 40%. Nike dawał tylko 1 mln za sezon plus bonusy, New Balance też około 3 mln euro, ale tam klub dostawał 15-20% od sprzedaży.
Gdzieś mi mignęło, że 5 mln. 3,5 to delikatnie mówiąc słabo. Komercyjnie mamy jedną z najlepszych pozycji wyjściowych. Potencjał koszulek przez symbolikę miasta i barwy stawia nas na asolutnym topie. Naprawdę niewiele trzeba by zrobić koszulkę, którą kupią nie tylko, ale też kolekcjonerzy. Za Nike w wielu zestawieniach najładniejszych kosuzlek mieliśmy wysokie miejsca.
No, ale najważniejsze są wyniki. Sportowo to my mało znaczymy. Chociaż ostatnie wyniki w pucharach sugerują co innego, udawało się daleko zachodzić, ale ostatecznie zostaliśmy jedynie z LK.
Skoro taka bieda ze sponsorami, to ja bym ponegocjował z Barillą. Skoro jest wysoki procent od sprzedaży, gdyby siadła ponownie na koszulce, sprzedaż mogłaby powędrować mocno w górę :v
Z tą Barillą to całkiem niegłupi pomysł, oczywiście z naszej perspektywy :D
Ile by nie było, to jesteśmy daleko za Interem, Juventusem i Milanem.
Problem w tym, że medialność zyskuje się w Lidze Mistrzów, albo wygrywając Serie A. W ostatnim czasie kibiców i zainteresowanie Romą przyciągnęła wyłącznie osoba Mourinho, nie wygranie Ligi Konferencji czy finał Ligi Europy, bo to na arenie międzynarodowej mało znaczy, a sam Portugalczyk. Gdybyśmy to samo ugrali z Fonsecą, to na trybunach byłoby nadal 30-35 tys. ludzi. Zresztą Maślak był w półfinale Ligi Europy i nikogo to za bardzo nie zgrzało na arenie międzynarodowej. Poza tym Inter, Milan, Juventus, które mają od sponsorów technicznych 20 mln euro i więcej, zarobiły na tą markę kilkudziesięcioma latami triumfów, pucharów, finałów. My graliśmy w tym czasie sporadycznie w Pucharze Mistrzów/Lidze Mistrzów, w latach 90-tych mieliśmy identyczny marazm w Romie jak reprezentacja Polski w piłce kopanej. Mamy wiele lat do nadrobienia na arenie międzynarodowej, żeby wejść na wyższy pułap.
Sportowo jak widać nikt się nie rzuca z ogromnymi ofertami na naszych piłkarzy i nawet z Ibanezem jest problem. Poza tym ta umowa z Adidasem była już chyba z rok temu dogadana. Mój ulubiony przykład to Dessers. Najlepszego strzelca Ligi Konferencji zgarnęło… Cremonese.
Jak byliśmy w półfinale Ligi Mistrzów, to od razu przyspieszyli podpisanie umowy z Qatar Airways, żeby tylko pojawiło się na koszulkach, bo był ogromny fun z półfinałem CL. To tak jak z tymi premiami. Za wyniki sportowe zarobiliśmy 30 mln euro z finału Ligi Europy, a Inter 110 mln za finał Ligi Mistrzów. Przechodząc już do tematu premii. To teraz się mówi, że do klubowego Mundialu 2025 będzie ustalany ranking z Ligi Mistrzów, z trzech sezonów poprzedzających tą imprezę i na tej podstawie pojedzie tam 12 ekip z Europy. Za sam start kluby mają otrzymać po 50 mln euro, a zwycięzca nawet 150 mln. Ci, co wejdą odjadą dodatkowo innym, a jak tak będą rzeczywiście wyłaniane te drużyny, to wątpię, że się tam znajdziemy.
Od tygodni w Europie mówi się tylko o City. Oprócz kibiców West Hamu i Sevilli nikt nie porusza tematu, że oni coś wygrali.
Ale te 3,5 mln to żart. Milan ostatnio dostał 30mln od pumy, Juventus ma coś koło 50 mln od adidasa, Inter ma mniej, ale chyba będą teraz przedłużać no i mniej to i tak coś koło 15 mln. jak czytam Juventus samej premii przy przedłużaniu dostał 15mln https://transfery.info/aktualnosci/oficjalnie-juventus-i-adidas-razem-do-2027-roku-rekordowa-kwota/120816
A jak wygląda sprawa z Digitalbits, dalej mamy z nimi umowę? Myślicie, że Toyota powędruje na meczówki?
Ciekawy jestem 3 strojów