Il Tempo: Rebus z Dybalą. W tle Premier League i Arabia

Kontrakt Argentyńczyka wygasa w przyszłym roku. Najbliższe tygodnie będą kluczowe dla przedłużenia umowy lub sprzedaży gracza.

fot. © asroma.com

(Il Tempo – L.Pes) Roma, Anglia, Arabia Saudyjska. Niezwyczajny trójkąt i na tyle duży, że nudzi wątpliwości i pytania dotyczące przyszłości Paulo Dybali. Argentyński mistrz ma za sobą sezon złożonych ze wzlotów i upadków, jak zawsze związanych z kontuzjami, które doprowadziły go również do opuszczenia Copa America, z wyboru Scaloniego. 

Teraz czas na kolejne ruchy napastnika, który w międzyczasie stał się w ostatnich miesiącach najlepiej opłacanym piłkarzem kadry Romy, ze zdecydowanym zdystansowaniem innych (w tym sezonie wystartuje z podstawą 8 mln euro), ale którego zamiary są dalekie od jasnych. Z jednej strony jest Rzym, miasto, w którym czuje się świetnie i w którym został ustawiony w ciągu dwóch lat w centrum projektu, mimo swoich wszystkich problemów fizycznych, które często zatrzymywały go w najlepszym momencie. Z drugiej strony jest możliwość skonfrontowania się z inną rzeczywistością, po dziesięciu latach spędzonych we Włoszech, między Palermo, Turynem i Rzymem.

Klub, który nie lubi sprzedawać najlepszych graczy kadry odkąd w Trigorii sa Friedkinowie, wydaje się być gotowym zrobić wyjątek dla Joyi, mimo, ze na dzisiaj nie zaplanowano żadnych spotkań między Ghisolfim i agentami Argentyńczyka, którzy w międzyczasie rozglądają się dookoła. Ponieważ w dziwnym trójkącie wokół Paulo, nierozwiązaną kwestią pozostaje klauzula, na podstawie której gracz z numerem 21 Giallorossich może odejść do każdego klubu (zza granicy) za 13 mln euro. Priorytetem dla niego i jego rodziny pozostaje Roma, ale żywe pozostają marzenia o grze w Premier League, choć dziś wydaje się być trudnym, aby ktokolwiek dobrnął do jego rocznych zarobków, które pobiera obecnie w Romie. Rok temu nieśmiałe informacje zasięgała Chelsea, ale kwota hamuje również tych, którzy wydają dużo w każdej sesji transferowej.

Dalej są Arabowie, gotowi przyjmować mistrzów z Europy, ale by pójść i tam grać, Argentyńczyk musiałby otrzymać niemoralną ofertę, w przeciwnym razie 31-latek pozostanie w Europie. Na pewno pretendentem do pozyskania Dybali nie jest Fenerbahce, po publicznych zaprzeczeniach Mourinho. „Nie chcemy żadnego gracza z Romy”, powiedział Special One podczas swojego pierwszego dnia w Turcji.

Komentarze

Komentarze są wyłączone dla archiwalnych wpisów.

  • takitam
    4 czerwca 2024, 11:46

    Temat powinien być szybko wyjaśniony.
    Bo DDR musi wiedzieć na czym stoi, a i jakiegoś „zamiennika” również potrzebujemy.
    Oczywiście chodzi o sztukę, a nie możliwości.

  • majkel
    4 czerwca 2024, 11:59

    Ja jestem chyba w opozycji do większości, która uważa, że Dybala powinien zostać. Wychodzę z innego założenia. Dybala jest absolutnie naszym najlepszym piłkarzem i nie chcę zaprzeczać samemu sobie, ale chcąc naprawdę uwierzyć w ten nowy "projekt" Dybala powinien być jednym z pierwszych, z którymi należałoby się pożegnać. Oczywiście, jestem gotów na storpedowany atak jego fanów i zwolenników, ale tak uważam. Ruchy powinny być radykalne i jeśli wkraczać w nowy etap to bez Dybali. Moim zdaniem musimy się od niego uniezależnić. Nie można opierać na nim przyszłości. Piłkarz znakomity, ale ma swoje problemy. Komin płacowy też wystrzelony w kosmos. Oczywiście, nie obrażę się, jak zostanie i będzie cieszyć nas swoją grą. O ile będzie zdrowy…

    • Totnik
      4 czerwca 2024, 12:27

      Ja mam mieszane uczucia bo z jednej strony to piłkarz o wyższej jakości niż nasi pozostali kopacze. Klasowa drużyna powinna mieć klasowych piłkarzy. Jak mawia Boniek musi być że 2-3 wirtuozów co gra na fortepianie a reszta kopaczy ten fortepian nosi.
      Z drugiej strony no właśnie, trzeba odchodzić zarobki i obciążenie płacowe po 2 Jego zdrowie jest jakie jest i może
      połowy meczy nie grać – pewnie dlatego nikt z Anglii go nie kupił jeszcze. Tam wydać pieniądze na Niego to jak splunąć, ostania drużyna w tabeli mogłaby sobie na to pozwolić :) krótko mówiąc nie będę rozpaczał ani jak zostanie ani jak odejdzie :)
      Liczę że młody Baldanzi wyrośnie na naszego nowego włoskiego Dybałe :) bez ironii to piszę.

    • Canis
      4 czerwca 2024, 12:39

      Majkel. Wcale nie jesteś jedyny 😄 Myślę podobnie jak ty. Dybala to przede wszystkim biznes i pełne trybuny i dlatego tak trudno Friedkinom go odpuścić.

    • abruzzi
      4 czerwca 2024, 13:10

      Też się z tym zgadzam. Tym bardziej, ze Muhomoras, gdy go dostał, osiągał jeszcze gorsze wyniki niż w pierwszym sezonie bez niego. Więc, mimo że jest najlepszym graczem, nie podniósł poziomu całej drużyny. No i te jego zarobki, za które można zatrudnić trzech konkretnych graczy.
      Też jestem zdania, że jak zostanie, to ok, ale też zespołowo byśmy lepiej wyszli gdyby przyszło dwóch konkretnych graczy w jego miejsce i zarobiliby 2 x 4 mln euro, a nie raz 8 mln i mieli większe wpływy na grę i wyniki. Jak budować coś konkretnego, to od podstaw.

  • samber
    4 czerwca 2024, 12:23

    Temat Dybali najlepiej podsumował sam Totti. I taka jest bolesna prawda, że nie stać nas na płacenie zawodnikowi który co prawda jest genialny i robi nam grę, ale większość czasu nie nadaje się do gry, albo może zagrać, ale nie jest w pełni zdrowy. Tylko że strasznie trudno będzie go zastąpić. De Rossi bez Dybali też nie bardzo miał pomysł na grę, bo Pawełek na boisku rozwiązuje trenerowi znaczą część problemów z przodu.

  • Quattro
    4 czerwca 2024, 12:41

    Dybala przy DDR na pewno dałby jeszcze więcej niż przy JM. Dlatego chciałbym, żeby został jeszcze choć 1 sezon. Gdyby jeszcze dostał po drugiej stronie Chiese….

  • lilninja
    4 czerwca 2024, 13:08

    Teraz piszecie żeby go sprzedać ale jak będzie pierwszy gwizdek sędziego i będzie grać tam szczur baldanzi czy inny volpato vol2 to będzie płacz xD

  • Omen
    4 czerwca 2024, 17:44

    Totti też za mało grał i za wiele zarabiał, dla niektórych był problemem.
    Mi się tę słabą Romę czasami tylko dla Pawła chciało oglądać w tym sezonie, taka bida momentami była. Także ja nie będę obiektywny, dla mnie to mistrz którego aż chce się oglądać w akcji. Ostatnio takim gościem na którego uwielbiałem patrzeć był Nainggolan, też czarodziej boiska tylko w zupełnie inny sposób. Nie wiem czy Dybała jest wart tych pieniędzy dla każdego. Dla mnie jak najbardziej tak.

    • Totnik
      4 czerwca 2024, 19:33

      Dla kogo Totti był problemem ?? Chyba dla Spalla. Nie kojarzę. Niesmaczne porównanie bo Totti jednak TROCHĘ więcej dla klubu znaczył.

    • Omen
      4 czerwca 2024, 20:22

      No to albo się nie interesowałeś albo masz sklerozę. Bardzo często pismaki tworzyli różne dziwne tezy które potem z przekąsem cytowała choćby Rosella Sensi.
      Ta, dla Spalla. Tego samego który zamienił Fra w maszynę do strzelania bramek?
      Patrzysz tylko na koniec ich historii, kompletnie ignorując co działo się wcześniej, a obaj panowie bardzo wiele dali sobie nawzajem.
      Nie wiem Totnik od kiedy jesteś częścią ASRoma.pl ale jeżeli tak samo długo jak ja to powinieneś bez problemu załapać to o czym piszę. Od młodych bym nie wymagał, ale Ty?
      Porównanie idealne. Jedyne co dzieli tych 2 graczy to to, że Fra jest wychowankiem i legendą klubu a Dybała to najemnik. Piłkarsko bardzo podobni. Tak samo kontuzjogenni, tak samo koszeni przez rywali na boisku, tak samo bramkostrzelni, z piłką klejącą się do nogi, świetnie rozumiejący grę i posyłający piękne piłki. Różnią ich dosłownie detale. Piękni gracze. Prawdziwa ozdoba piłki nożnej.

    • Omen
      4 czerwca 2024, 20:30

      Proszę, pierwsze z brzegu:

      https://przegladsportowy.onet.pl/pilka-nozna/bundesliga/totti-jesli-maja-ze-mna-problem-moge-odejsc/sfmf691

      https://juvepoland.com/2014/10/09/moggi-totti-problemem-romy/

      Tego była w swoim czasie cała masa, wszędzie. Nie wiem jak można nie pamiętać tych jazd po Tottim.

    • Romulus
      4 czerwca 2024, 21:53

      Sory Omen, ale to porównanie do Tottiego jest chybione. Porównajmy 4 ostatnie sezony Dybali z czterema sezonami Franka w tym samym wieku.

      Dybala, minuty w Serie A:
      23/24 – 1.974
      22/23 – 1.748
      21/22 – 2.070
      20/21 – 1.133

      Totti, to samo:
      06/07 – 3.023'
      05/06 – 2.035'
      04/05 – 2.567'
      03/04 – 2.771'

      Franek nie był z żelaza, ale w swoim najgorszym sezonie (z kontuzją, która go prawie pozbawiła mundialu) zagrał pół godziny mniej niż Paweł w najlepszym. Liczby w kanadyjce też miał trochę lepsze. Ja ogólnie jestem zwolennikiem pozostania Dybali, ale nie ma sensu go porównywać do Tottiego, na tym ostatnim Roma mogła o wiele bardziej polegać

    • Malinek
      4 czerwca 2024, 21:55

      Zgadzam się Omen, Dybala jest kimś kto nie tylko sam daje dużo jakości, ale też wyciąga z pozostałych graczy to co najlepsze, gdy jest na boisku. Czy 6/7 mln rocznie to naprawdę aż tak dużo za kogoś takiego?
      Ja należę do grona "młodych":) Nie mogę się wypowiedzieć na temat Tottiego, bo za jego gry jeszcze Romie nie kibicowałem. Wiem że był kimś niezwykłym dla klubu i bardzo go szanuję za to co robił. Paulo jest piłkarzem, który według mnie gdyby nie kontuzje, byłby jednym z najlepszych na świecie. Według mnie to jest ktoś, kto dorównuje umiejętnościami Tottiemu. Brakuje mu zdrowia, ale nawet te 25-30 meczów Pawła jest warte każdych pieniędzy.
      Podsumowując: Paulo powinien zostać i chętnie sam bym dołożył się do przedłużenia z nim kontraktu:)

    • Omen
      4 czerwca 2024, 22:12

      Romulus – masz rację, nie porównywałem ich sezonów w tym samym wieku. Omiotłem wzrokiem całokształt, a ten wydał mi się naprawdę porównywalny. Zresztą polecam zrobić to każdemu. Wiadomo, że w naszych sercach Totti numerem 1. Nasza legenda jest niepodważalna. Po prostu widzę liczne podobieństwa i czysto subiektywnie mam słabość jako kibic do tak pięknie grających jednostek. Tylko tyle :)
      Pozdrowienia dla wszystkich. Młodych i starych:) Roma to zawsze my, niezależnie od wieku.

    • Totnik
      5 czerwca 2024, 06:52

      Nie no gruby argument bo pismaki coś pisały, tak co pismaki pisały mogę nie pamiętać bo zasadniczo ciężko te wszystkie ich bzdury spamiętać, ja patrze na twoj wpis i go komentuje, napisałeś że Totti był problemem "dla niektórych" czyli dla kogo zapytałem bo ja nie kojarzę, dla Spalla był problemem w jego ostatnim sezonie Romy czyż nie ? napisałem coś nie tak? nie odnosiłem się do pierwszej ery Spalla to chyba oczywiste, no właśnie nie łapie to mi rozjaśnij, co to znaczy że Totti był problemem i dla kogo ?
      no to sam sobie w kolano strzeliłeś bo ta jedyna różnica to dość fundamentalne różnica, kolejna różnica to taka że Totti grał w Romie całe życie od 16 roku życia i wykręcił trochę lepsze liczby niż Pawełek, kolejna różnica iż w swoim primie chciał go np. Real i On po prostu musiał tyle zarabiać w związku z tym wszystkim co napisałem.
      Zarobki Dybali są natomiast dyskusyjne o czym sam Totti mówił nawet lol.
      Totti kontuzjogenny, no może pod koniec kariery bo grał do tego wieku o którym Dybala może marzyć bo on zgaśnie za rok dwa.
      Nie no ja rozumiem, że na tle obecnej kaszankowatej Romy Dybala wydaje się o klasę wyżej ale piłkarsko gdzie mu do Tottiego, nie zgadzam się całkowicie. Totti to legenda włoskiej piłki i światowej na wieki a Dybala to tylko bardzo dobry piłkarz i tyle.
      I dlaczego napisałeś że Totti TEŻ był problemem ? Ktoś napisał że Dybała jest problemem ? Może po prostu jednych jara mniej a innych więcej ten zawodnik i tyle. Tottiego kochał każdy:)

    • Omen
      5 czerwca 2024, 09:57

      Zapomniałem już że Ty i tak wszystko po swojemu obrócisz. Szkoda czasu Totnik. Szkoda czasu.

    • Totnik
      5 czerwca 2024, 11:33

      Niezła zagrywa podawać jakieś wyrwane z kontekstu wypowiedzi i to jeszcze ze źródeł niezweryfikowanych, a potem ze ja cos obracam. Nie no zlituj się Moggi ?! naprawdę!?
      Na niego się powołujesz?
      A co do wypowiedzi Tottiego to po pierwsze inna jest kwestia krytyki za wyniki a inna jest kwestia że rzekomo Totti był problemem, dla kibiców w Rzymie? za to że za dużo zarabiał? Gdzie kiedy ?
      Ktoś się buntował jak podpisali z Nim kontrakt ? To że uważam iż kuriozalne jest porównanie Tottiego do Dybali pod jakimkolwiek względem nie oznacza że coś obracam. Ciebie o prymitywne argumenty w dyskusji ad personam nie posądzałem.

    • Omen
      7 czerwca 2024, 13:16

      Nie moja wina że nie ogarniasz a do tego masz sklerozę :)))