Il Tempo: Adidas nowym sponsorem Romy

Wygląda na to, że przygoda AS Roma z New Balance potrwa jedynie dwa lata. Zdaniem Il Tempo, nowym sponsorem technicznym Giallorossich zostanie Adidas. Umowa ma być bliska finalizacji.

Podczas gdy mercato mija szybko i zachwyca fanów, Roma szybko porusza się również na drodze biznesowej. Z dwoma bliskimi celami: kontrakt ze sponsorem technicznym, który ostatecznie spełnia ambicje klubu i zatwierdzenie wykonalności budowy stadionu w Pietralata.

Friedkinowie chcą zwiększyć przychody klubu i w najbliższym czasie zrobią to dzięki nowemu partnerowi w zakresie koszulek meczowych. Powiedzmy, że relacje z New Balance wygasną pod koniec sezonu, a opcja przedłużenia kontraktu nie zostanie wykorzystana. W ostatnich dniach osiągnięto porozumienie w sprawie umowy z Adidasem, który przygotowuje się do produkcji żółto-czerwonych koszulek począwszy od sezonu 2023/24. Wiadomość o pełnym porozumieniu między Romą a międzynarodowym koncernem odzieżowym zostaje potwierdzona w siedzibie Adidasa w Herzogenaurach w Bawarii. Niedługo zostanie podpisany wieloletni kontrakt o dużej wartości, który uczyniłby klub Friedkina jednym z najlepiej opłacanych we Włoszech po Juventusie.

Zespół Agnelliego nosi już trzy paski niemieckiej marki i związany jest umową o wartości 408 mln euro w ciągu ośmiu lat, wygasającą w 2027 roku. Podobnie jak w przypadku Bianconerich, oferta gotowa do przyjęcia przez Romę obejmuje również stałą bazę oraz zmienne kwoty związane z procentami od sprzedanych produktów, rozgrywkami, w których weźmie udział drużyna Mourinho oraz osiągniętymi wynikami sportowymi.

Obecność postaci o światowym profilu, takiej jak Special One, i przybycie Dybali są kluczowymi elementami sprzyjającymi porozumieniu: obaj są w rzeczywistości związani z Adidasem, który rozwiązał zastrzeżenia i zintensyfikował kontakty z Friedkinami po zwycięstwie w Lidze Konferencji, niezbędnej do poświadczenia wzrostu konkurencyjności i wizerunku zespołu. Kontakty są bliskie, a złożenie podpisów o krok, ponieważ już czas na przygotowanie koszulek na sezon 2023/24. To będzie deja vu: niemiecka firma wyprodukowała jedne z najpopularniejszych zestawów dla fanów Romy w latach 1991-1994.

 

 

Komentarze

Komentarze są wyłączone dla archiwalnych wpisów.

  • Adamus
    22 lipca 2022, 09:13

    Gladiatorzy wchodzą na salony :)

  • jaws
    22 lipca 2022, 09:16

    Zaraz się okaze, ze ten wyśmiewany puchar sołtysa jest kamieniem węgielnym nowej Romy. Życie jest piękne ;-)

  • majkel
    22 lipca 2022, 09:30

    W końcu pożegnamy to daremne New Balance. Nie dość, że słabe koszulki, to śmiechowe pieniądze. No i dostępność… Ciekawe, że Roma mogłaby być najlepiej opłacanym klubem po Juve we Włoszech. Tu chyba też kluczowe może być porozumienie w sprawie budowy stadionu.

    • mold
      22 lipca 2022, 09:33

      Myślę że niestety to typowa dla rzymskich dziennikarzy fantazja i kluby z Mediolanu nas i tak finalnie prześcigną pod tym względem.

    • majkel
      22 lipca 2022, 09:57

      Też wydaje mi się to nierealne, w stosunku do nich dostawaliśmy jakieś "ochłapy". Ale działa na wyobraźnie :)

  • Barteq
    22 lipca 2022, 09:35

    TAAAAAAAK!!! Jeśli to okazałoby się prawdą to cieszyć się będę bardziej niż po Dybali! 💎

    Walić ten New Balance bez żadnego fajnego streetwearu, nudnymi koszulkami i słabym kontraktem. Tylko buty super że zrobili.

    Friedkin mordo Ty moja, co Ty wyczyniasz ostatnio… 💛🧡❤️

  • koston
    22 lipca 2022, 09:47

    Damn, no to jest info petarda. Roma, miała chyba kiedyś sponsora w postaci Adidasa? Sezon 1991/1992 jeśli dobrze wierzyć internetowi.

    • mold
      22 lipca 2022, 09:51

      Na końcu newsa masz lata

  • hako
    22 lipca 2022, 09:54

    Kolejny krok w stronę powrotu do europejskiej czołówki. Ciekawi mnie ta wysokość umowy. To chyba nierealne, żeby Roma na umowie sponsorskiej miała zarabiać więcej niż np. Milan, który jest trochę większą marką na świecie od Romy i od Pumy inkasuje 30 mln Euro, ale i tak… jeśli Roma zbliży się do tej kwoty, to faktycznie okaże się to wzmocnieniem nie mniejszym niż Dybala. Super, że światowy gigant widzi w Romie długoletnią inwestycję i pole do zarobku. Zawsze powtarzam, że Roma ma największe pole do marketingu na świecie, ponieważ ma wszystko: rozsądnego inwestora, żywe legendy, markę, reprezentuje znane całemu światu miasto i odnosi się do jego znanych barw i legend. Jak dojdzie do tego stadion i wysoka umowa od Adidasa, to naprawdę ciężko będzie zboczyć z odpowiedniego toru.

    Z tą zmienną kwotą w zależnosci od rozgrywek to chyba nowość? Pamiętam że Roma co roku dostawała ochłapy od Nike.

    • majkel
      22 lipca 2022, 09:56

      Nike miało podobny zapis w umowie, że jak nie zagramy w LM przez dwa sezony z rzędu, to mają prawo rozwiązać kontrakt.

  • As11
    22 lipca 2022, 10:05

    No i super, najwyższy czas pożegnać NB.

  • Romulus
    22 lipca 2022, 10:47

    Świetna wiadomość, od rozwiązania umowy z Kappą przy każdej zmianie sponsora technicznego liczyłem na Adidasa – chyba najlepsze koszulki robią. NB wypuściło bardzo ładne domówki na ten sezon, ale ogólnie pożegnam je bez żalu ;)

  • samber
    22 lipca 2022, 12:30

    Ja tam nie jestem wielkim estetą. Koszulki mają być praktyczne i tyle. Natomiast widzimy już jak działają wielkie nazwiska pojawiające się w Romie oraz wygrywanie. Pniemy się w górę chociaż też nie wierzę abyśmy dostali choćby porównywalne pieniądze do tych które lecą do Turynu. Jednak skoro Adidas wchodzi w grę to znaczy, że oni widzą okazję, dostrzegają potencjał. W ich ocenie Roma ma szansę wspiąć się wysoko i nie chcą wypuścić takiej okazji, żeby za rok ktoś inny nas nie przeją. Umowa będzie zapewne bardzo asekuracyjna, podobnie jak podpisał Dybala, ale fajnie że poważni gracze widzą w nas potencjał i chcą być blisko.

  • Felek
    22 lipca 2022, 16:50

    Najważniejsze że jedna z największych marek, to będzie można na dobrych promkach wyhaczyć, tak jak było z Nike :)

  • porezowy
    23 lipca 2022, 09:39

    No i pięknie!
    NB chce być tak trendy, że na 2XL się zakończyli rozmiarówkę…